Також цього року до найамбітнішої у світі угоди щодо боротьби з викидами в атмосферу від вантажного транспорту приєдналися США, Бельгія, Хорватія, Кюрасао, Домініканська Республіка, Ліхтенштейн і Литва. Офіційне оголошення про підписання Меморандуму (Global MOU) відбулось під час COP27.

Вперше Глобальний меморандум про взаєморозуміння був представлений на COP26. Країни, які підписали цей документ, офіційно підтримують шлях переходу до 100% продажів нових автомобілів середньої та великої вантажопідйомності (MHDV) з нульовим рівнем викидів не пізніше 2040 року, щоб сприяти досягненню нульового рівня викидів вуглецю до 2050 року. Проміжною метою еморандуму є досягнення до 2030 року 30% нових продажів вантажівок з нульовим рівнем викидів.
Україна є одним з найбільших ринків вантажного транспорту у Європі, тому наше приєднання до цього меморандуму є серйозною підтримкою світового руху з переходу на чистий вид транспорту. «Україна зараз переживає складні часи: ми обороняємося від російської військової агресії і боремося за життя нашого народу. Але ми впевнені у нашій перемозі. І розуміємо її важливість для всього цивілізованого світу. Саме тому вже зараз ми готові підписувати угоди, пов’язані з майбутнім. Як з майбутнім України, так і з майбутнім усього світу. Наша країна цілком розуміє і підтримує важливі рішення про збереження екології планети», – пояснив свою позицію міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Приєднання України до Глобального меморандуму про взаєморозуміння було ініційоване електромобільною асоціацією AVERE Ukraine, що також відіграє важливу роль у поширенні Глобального меморандуму про взаєморозуміння у Східній Європі.
«Україна ще раз утвердила себе як країна з інноваційною ідентичністю. Наразі наша країна має чи не найсильнішу у світі мотивацію ніколи більше не залежати від імпортованого викопного пального, що вже принесло Україні і світу стільки біди. Партнерство за цим меморандумом пришвидшує інвестиції в інфраструктуру за принципом “Build Back Better” (відбудовуй на краще), оновлення транспортного парку, у гнучкість обрання джерел енергії, для безперервності функції критичної логістики у разі збоїв з пальним, і, головне, – у тотальний перехід до використання власної локальної енергії з нульовим викидом СО2 та шкодою для довкілля. Вдячний Міністерству Інфраструктури і Уряду України за підтримку цієї важливої ініціативи в цей складний час», – зазначив президент Європейської асоціації з електромобільності, сталого транспорту та інфраструктури України “АВЕРЕ Україна” Денис Радюк.
Наразі Глобальний меморандум про взаєморозуміння підписали вже 26 країн. Повний список підписантів можна переглянути за посиланням.
Починаючи з COP26 минулого року, країни-учасниці регулярно зустрічаються, щоб створити основу для досягнення амбітних цілей на 2030 і 2040 роки щодо транспорту з нульовим рівнем викидів. З цією метою організатори та підписанти Глобального меморандуму про взаєморозуміння розробили Міждержавний план дій для Глобального меморандуму про взаєморозуміння щодо транспортних засобів середньої та великої вантажопідйомності з нульовим рівнем викидів. У плані дій коротко викладаються заходи, вжиті на сьогодні, і пропонуються рекомендації щодо подальших дій, які допоможуть цим країнам досягти поставлених цілей.
Мета Глобального меморандуму про взаєморозуміння заснована на реальних даних про доступність моделей і готовність технологій. Середній та важкий транспорт історично вважався складним для електрифікації сегментом, проте наразі на світовому ринку вже представлено понад 800 моделей цього типу транспорту з нульовим рівнем викидів.